Veelgestelde vragen

Algemeen

Hebben jullie ook een fysieke winkel?

Nee, wij hebben alleen een webwinkel. Daarnaast worden onze spellen verkocht op o.a. Bol.com en bij veel winkels door Nederland en België. Rond Sinterklaas en Kerst staan wij soms op een gezellige markt tegenkomen. Desgewenst kunnen wij een afspraak maken bij ons op kantoor.

Waar vind ik de spelregels van jullie spellen?

Onze spellen hebben hele korte spelregels. Vaak staan ze op 1 klein spelregelkaartje (soms 2). Soms staan ze op de achterkant van het kleine doosje. De spelregels in andere talen zijn soms via een QR code te vinden maar ook op deze website bij het spel zelf.

Verzinnen jullie de spellen zelf?

Ja, wij zijn het hele jaar bezig met het verzinnen en testen van nieuwe spellen. Maar ook met het maken van nieuwe quizvragen / content voor nieuwe edities van onze bestaande spellen.

Hebben jullie veel ervaring met het maken van spellen?

Ja, wij hebben al ruim 20 jaar ervaring met het maken van spellen en er zijn reeds meer dan 1 miljoen van onze spellen verkocht!

Kunnen jullie ook een bestaand spel personaliseren?

Ja, wij kunnen onze bestaande spellen snel en gemakkelijk personaliseren (de verpakking en/of de kaartset voorzien van uw logo / huisstijl). Eventueel kan een extra kaartje met jullie tekst worden toegevoegd. Dat kan al bij een oplage van 500 stuks en tegen een zeer laag bedrag! Zie ook 'Spel als geschenk'.

Kunnen jullie ook een spel op maat ontwikkelen?

Ja, wij verzinnen regelmatig volledig nieuwe spellen op maat voor organisaties o.b.v. een briefing (zie 'Spel als geschenk').

Bestelling & levering

Hoe bestel ik een product?

  1. Kies je favoriete product(en) en voeg ze toe aan je winkelmandje.
  2. Ga naar de kassa en log in, maak een account aan of bestel eenvoudig als gast.
  3. Vul je afleveradres in.
  4. Kies je betaalmethode en rond je bestelling af.

Wanneer heb ik mijn bestelling in huis?

Als je op werkdagen (ma/vr) voor 17:00 een bestelling plaatst zal deze de volgende dag geleverd worden.

Let wel op tijdens feestdagen en andere piekmomenten in het jaar kan de bezorgdienst niet altijd op tijd leveren i.v.m. drukte.

Betaal ik verzendkosten?

In Nederland rekenen wij GEEN VERZENDKOSTEN! In België wel;

Brievenbuspakket (1-14 pocketformaat spellen / maximumformaat 38 x 26,5 x 3,2 cm / maximum gewicht 2 kg) € 6,50
Pakket (15-95 pocketformaat spellen / maximumformaat 100 x 50 x 50 cm / maximum gewicht 10 kg) € 9,75
Pakket (96-190 pocketformaat spellen / maximumformaat 176 x 78 x 58 cm / maximum gewicht 20 kg) € 15,75

Wat is de status van mijn bestelling?

Zodra je je bestelling hebt geplaatst, ontvang je direct een bevestiging per e-mail met een overzicht van je aankoop.

Is je pakket onderweg? Dan sturen we je een verzendbevestiging met een handige Track & Trace-code. Daarmee kun je precies volgen waar je bestelling is, via de website van PostNL.

Heb je een account bij ons? Dan kun je de status van je bestelling ook altijd bekijken via je persoonlijke accountpagina.





Kan ik mijn bestelling annuleren?

Wil je je bestelling annuleren, maar heb je nog geen verzendbevestiging ontvangen? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice, in sommige gevallen kunnen we de bestelling dan nog stopzetten.

Heb je al een verzendbevestiging ontvangen? Dan is je pakket al onderweg en kunnen we het niet meer tegenhouden. Geen zorgen: je kunt het product uiteraard gewoon retourneren na ontvangst.

Retourneren

Binnen hoeveel dagen mag ik retourneren?

Onze klanten hebben het recht om zonder opgaaf van redenen binnen 14 dagen na ontvangst het product te retourneren. Deze termijn gaat in op de dag van bezorging van het product of aflevering bij het vooraf aangewezen pakketpunt door de consument.

Het product kan alleen in goede staat en in de originele verpakking geretourneerd worden. Het cellofaan mag niet van de kaartset zijn gehaald.

Voorwaarden van retourneren

Lees voor alle voorwaarden voor retour de algemene voorwaarden

  • Het product is in goede staat;
  • Het product wordt retour gestuurd met alle bijbehorende accessoires;
  • Het product zit in de originele verpakking. Het cellofaan mag niet van de kaartset zijn gehaald.

Als een van bovenstaande punten niet in orde is, kan de retour niet geaccepteerd worden.

Aanmelden van een retour

1. Meld je retour altijd aan per mail via daan@puzzlesandgames.nl. Geef in de mail aan welk product je graag wilt retourneren en wat de besteldatum en reden hiervan is.

2. Je ontvangt van ons een digitaal retourformulier met daarin een uniek retournummer.

3. Stuur het product retour met daarbij het ingevulde digitale retourformulier naar:

Puzzles and Games
Kerkenbos 1063 M
6546BB NIJMEGEN

Onder vermelding van het unieke retournummer.

4. Zodra het product goed en compleet is aangekomen, sturen wij je een e-mail om je te informeren of het product goed is aangekomen en of de terugbetaling zal plaatsvinden binnen 14 dagen.

* Voor het aanmelden van een retour volg je áltijd bovenstaande punten op in alinea 1 en 2.  

Puzzle and Games is niet verantwoordelijk als de retourzending niet aankomt.